Moe, moe, moe….en pannekoeken.

Heb jij dat nou ook? Dat je gewoon te pas en te onpas hartstikke moe bent? Ik hoop het niet voor je maar om me heen hoor ik het heel veel en ik heb er zelf ook best wel last van. Inmiddels ijzertabletjes en ampullen met vitamine D van de huisarts gekregen. Toch is het niet genoeg. Ik heb het weekend nodig om bij te tanken en amper energie om wat leuks te gaan doen. Heel vaak ben ik ook ziek op zondag, dan lig ik een dagje in bed zodat ik maandag weer kan werken. Niet echt de leukste manier om je weekend door te brengen.

Als ik heel moe ben ga ik ook weer meer junk eten, terwijl mijn hoofd wel weet dat dat juist niet de oplossing is, schreeuwt mijn lijf om energie. Het sluipt er in. In het begin is het af en toe iets zoets, of meedoen met de taart op het werk als er iemand jarig is. Maar langzaam maar zeker verzand ik in veel teveel eten en veel slechte dingen eten, zoals chocolade, koek en cake…..Mijn verstand weet dat het niet klopt en toch ga ik er dan een tijdje in mee, tot ik er weer helemaal klaar mee ben.

Zo’n punt heb ik nu bereikt.

Ook al hebben we net de Sinterklaas achter de rug en komen de Kerstdagen en Oud en Nieuw er nog aan, toch wil ik het roer weer omgooien. Opgeven is namelijk geen optie!  De belangrijkste reden is meer energie, maar ik wil ook graag nog afvallen, want van die ongezonde periodes wordt je niet echt slanker.

Foodprep is essentieel, anders gaat het fout. Ik heb een behoorlijk drukke baan en als ik dan moe thuis kom, ga ik niet meer een uur in de keuken staan. Dus de zaterdag is het lijstjes maken, boodschappen doen en koken. Alles gaat in bakjes. Mijn kinderen lachen me altijd een beetje uit om mijn verzameling tupperware en andere bakjes maar ja, als ik mijn diepvries bekijk wordt ik blij🙂

Vandaag begonnen met het maken van een stapeltje pannenkoeken van boekweit en geitenmelk. Klinkt niet heel erg lekker maar ze smaken wel heel goed! Een paar aardbeitjes erop en een klein scheutje ahornsiroop. Het was erg lekker! Een fijne bijkomstigheid was dat ik tot een uur of twaalf geen trek meer heb gehad. Natuurlijk weet ik dat het zo werkt maar het is toch heel fijn om het gewoon weer even te ervaren.

Elk begin is moeilijk en dit was qua eten een prima dagje. Babysteps🙂

Vanaf maandag ga ik in elk geval een week The Green Happiness doen. Die challenge is eigenlijk voor 50 dagen maar ik wil het graag eerst een week proberen. Als ik me er goed bij voel en ik heb meer energie dan ga ik door.

 

IMG_2324

 

 

Geef een reactie

