Zitten is het nieuwe roken

De hele dag zit ik op kantoor. Nou ja, ik loop ook wel eens. Naar de koffie automaat bijvoorbeeld of naar een collega. Ook probeer ik in mijn half uurtje pauze tussen de middag, altijd even naar buiten te gaan. Maar over het geheel gezien, zit ik inderdaad bijna de de hele dag. Hoe verontrustend is dan het nieuws dat zitten het nieuwe roken is!!!!!

Ben ik net een aantal jaren geleden gestopt, doe ik het weer niet goed! Ik snap best dat staan en lopen beter is dan zitten, maar praktisch gezien is het toch echt prettiger om te zitten bij een pc met twee schermen dan dat je daarbij zou moeten staan. Ook zou ik best wat meer afwisseling kunnen gebruiken maar ja, die pc heb ik toch echt nodig om mijn werk te doen. Daarnaast een mobiele telefoon, een vaste telefoon, met headset natuurlijk en ook nog pen en papier. Multitasken noemen ze dat. Ik noem het gewoon “druk”🙂 Het schijnt in elk geval zo te zijn dat mensen die meer bewegen minder snel ziek worden en dat je sneller beter wordt als je meer beweegt.

Als het aan de onderzoekers ligt moeten we lopend werken…..ik denk dan…. kom dat maar even voor doen dan!

 

 

 

 

Geef een reactie

