Eczeem en gezond eten 

  1. Sinds ik jaren geleden een keer een antibiotica kuur gehad heb waar ik niet goed tegen kon, heb ik periodes van extreme eczeem. Gelukkig zit het niet op heel zichtbare plekken dus de rest van de wereld heeft er geen last van,maar voor mezelf is het knap vervelend kan ik je vertellen. Voor de mensen die er niet mee bekend zijn klinkt eczeem misschien als iets eenvoudigs, een beetje jeuk, tja wat is daar nu zo erg aan.  De realiteit is anders, je slaapt slecht van de pijn of de jeuk, je moet vervelende medicijnen slikken en stinkende zalfjes smeren, die voor je gevoel ook nog eens niet echt helpen. Je wilt er namelijk vanaf en wel NU!!!!  

Helaas is er nog steeds geen oplossing voor maar ik heb wel ontdekt dat er bij mij een aantal dingen zijn die werken. Rust in mijn hoofd en om me heen, zo min mogelijk stress zorgt voor verbetering. Ook gezond eten zonder meuk, geen tarwe en zo min mogelijk suiker haalt bij mij direct de hitte uit de aangetaste huid. Verder goed smeren met in mijn geval een teer lanette zalf en niet te warm douchen. Na een paar dagen opletten begint de huid wat rustiger te worden.

Deze week maar eens wat gezonde alternatieven maken uit het boek van Amber Albarda en een beetje rustig aan doen. Ik ga wel even proberen te sporten trouwens. Deze week start een 21 dagen challenge bij de Sportstudio Heroik, die je online kunt volgen en helemaal gratis is! Bij deze de link Challenge

Geef een reactie

