Kom niet aan mijn pizza!

Ik geef het eerlijk toe, ik ben gek op pizza. De bodem is heel belangrijk en normaal gesproken gebruik ik naast bloem ook griesmeel. Dat maakt het lekker knapperig zonder droog te worden. Omdat ik graag wat minder calorieën binnen wil krijgen maar wel heel erg van lekker eten houd wilde ik dit recept uitproberen. Ik had het gelezen op Fitbeauty.nl. Nou ik moet zeggen, het was erg lekker. Een heel goed alternatief voor de calorierijke bodems die normaal gesproken onder mijn vulling schuil gaan. En je krijgt toch ook weer een portie groente binnen. In deze bodem zit een hele bloemkool! Dat is mooi meegenomen toch?

Pizzabodem
De bodem met als basis bloemkool moet eerst gebakken worden.
IMG_1945
Dit was de pizza voor hij de oven in ging.

Na de pizza was er bananenijs. Ook zelfgemaakt en heel eenvoudig. De voorbereiding is eigenlijk zo simpel dat het bijna niet kan. Je vriest twee bananen in. punt

Dan doe je een hele tijd niets….. en dan gooi je de bananen in de blender, met een beetje plantaardige melk en wat vanille (ik gebruik bourbonpoeder of de inhoud van een half vanillestokje). Daarna even blenden tot het een mooi glad goedje wordt. Je kan het gelijk eten. Super simpel en super lekker en ook nog eens gezond (to hell met de angst voor bananen!).

Bananenijs

Bananenijs met warme kersen
Bananenijs met warme kersen, mmmmm

Geef een reactie

